Україна: «Дім молитви» чи «вертеп розбійників» або ще раз про торговельну блокаду ОРДЛО

3 роки ago Інформ центр 0

На редутах – зачистки. З телеекранів та інших ЗМІ гігабайти інформації про шкідливість блокади не лише для економіки України, а й майбутнього існування нашої держави. Так звані «експерти» переконують, що на блокаді наживають політичний капітал певні сили, цинічно використовуючи добровольців, а наші підприємства, залежні від «ордловського» вугілля, на грані закриття й сотні тисяч кваліфікованих робітників можуть залишитися без роботи, а потім почне розвалюватися вся інфраструктура… Наслухавшись та надивившись усього цього, пересічний українець і справді не знає: може, краще хай так-сяк торгують, ніж тотальний колапс держави? Може, хай собі тліє конфлікт, а потім якось собі «розсмокчеться»? А якщо обиватель подивиться на телевізійних фронтменів блокади та їхні біографії, то взагалі вважатиме це якоюсь піар-акцією для підняття рейтингу тих чи інших політичних сил, яка до його особистого життя не має жодного відношення.

Зрозуміло: блокаду будуть використовувати в своїх інтересах всі політичні сили, на ній будуть цинічно заробляти «патріотичні» політичні дивіденди одні й лякати її наслідками інші – насамперед ті, хто не менш цинічно набиває кишені на крові українських бійців. І ті, й інші кричатимуть, що дбають про народ, про його щасливе сьогодні й не менш щасливе завтра. А от як самому народу ставитися до блокади, розуміючи що навколо неї відбуваються ой  які цікаві політичні ігрища, коли відчуваєш, що політики знову хочуть використати людей у своїх шкурних інтересах? Ще Достоєвський писав, що біля кожної гарної ідеї, як біля діжки з пивом, багато сволоти різної ходить. То як тут зробити правильний вибір? Як в черговий раз не піти за лжепророками і не потрапити у цивілізаційну пастку?

Якщо користуватись раціональними аргументами, то правильну відповідь навряд чи знайдеш. Питання блокади, як це не парадоксально, –  не економічна вигода чи збитки, відповідність чи невідповідність правовим нормам і т.ін. Ні! Блокада, насамперед, це прояв епічного протистояння ДОБРА і ЗЛА. А відтак тестувати її можна тільки з позицій етичних норм та моральних імперативів. І найкращий помічник тут – вічне джерело знань – Святе Письмо.

Ми всі знаємо історію про те, як Ісус вигнав торговців з Храму. Так от сучасне прочитання тих подій може дати багато аналогій із сьогоднішнім днем. Скажімо, хто такі привілейовані торгівці в Храмі й чим вони відрізняються від продавців з вулиці, які в поті чола свого заробляють на хліб насущний? У яких стосунках з Первосвящеником, а відтак і з світською владою ці привілейовані торговці, якщо отримують допуск до бізнесу в такому людному, а відтак вигідному, місці? Який зиск отримує керівництво церкви й держави від перетворення храмів на торжища й чому вважає за доцільне діяти всупереч Божої волі й вклонятися «золотому тільцю»? Відповідь на ці та інші питання допоможе по-новому прочитати закладені в Євангелії глибинні смисли: Христос виганяв не просто торговців, він гнав БАРИГ-КОРУПЦІОНЕРІВ, для яких не було нічого святого, і які були ладні на будь-який гріх задля отримання баришів, навіть перетворити «Дім молитви» на «вертеп розбійників». «Розбійники» – ось ким є для Господа ці бариги-корупціонери. Ісус вигнав бариг з Храму ніби показавши, що так само слід гнати їх з судів, органів державної влади, звідусіль, куди вони проникли й перетворили служіння Господу й людям на цинічне торжище.

Таким торжищем, здається і є торгівля на крові. І якими б не були справжні мотиви в організаторів блокади, у глобальному вимірі це крок до морального очищення суспільства, до усвідомлення того, що з подвійною мораллю, з пріоритетом сумнівних баришів над етичною основою, цивілізованого, справедливого суспільства не збудуєш. Тому блокаду слід не лише продовжувати, а піднімати на наступний рівень, щоб врешті вигнати бариг-торговців з Храму України!

Олексій Якименко,

Національна Асамблея Громадських Організацій України